Mint arról beszámoltunk, csütörtök este lejátszották a katari labdarúgó-világbajnokság 1. csoportfordulójának utolsó mérkőzését: Brazília válogatottja Richarlison két góljával 2–0-ra legyőzte Szerbiát. Most megmutatjuk a Tottenham Hotspur támadójának pazar, félfordulatos találatát! Azt már nyugodtan kijelenthetjük, hogy a katari világbajnokság enyhén szólva is megosztja a közvéleményt, a kilátogató szurkolókat.
A távoktatás jellemzői, tanulói attitűd, motiváció és képességek Egy távoktatási, e-learninges vagy a hagyományos és a modern oktatási módszereket ötvöző (hibrid) tanulási környezetben számos tényező befolyásolhatja a pedagógiai hatékonyságot. A megváltozott oktatási körülmények miatt szükség van a hagyományos tanítási módszerek megújítására és a távtanuló igényeihez való alkalmazkodásra.
A tananyagok között tankönyvek, rádiós és televíziós anyagok, valamint web alapú csomagok is szerepelnek. 16 A szakképzésben hasonló módszerekkel és eszközökkel dolgoznak, a különböző szakképzési területeket átfogó húsz hálózat gondozza a fiatalok számára készített programokat. Mivel ezen a területen a készségek kialakításához a tanítási folyamat során szükség van a tanárral történő személyközi kommunikációra és gyakran a tananyag kézzelfogható demonstrálására, ezen a képzési területen még nem történtek kísérletek a távoktatás kizárólagos alkalmazására. Távoktatás, e-learning és nyitott tanulás a felsőoktatásban és a felnőttképzésben: Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Skandináv országok A távoktatás, az e-learning és a nyitott oktatás révén a diákok állami, pályázati, önerős vagy alkalmazói támogatás segítségével vehetnek részt az adott ország vagy éppenséggel a világ másik szegletében készített, sugárzott, lebonyolított tanórákon, kurzusokon és oktatási folyamatokban.
[FOLYÓ!!!] Brazília Szerbia élő adás | made in hunters
A CurriculumOnline14 projekt és weboldala központi szerepet játszik a kormány azon igyekezetében, hogy tovább javítsák az IKT és a multimédia eszközeihez, forrásaihoz való hozzáférést; ezáltal a távoktatás, az e-learning és a „hibrid” tanítási-tanulási módok is könyebben bevonhatóak az oktatási folyamatba. Finnország az 1999-ben indított Nemzeti Kutatási és Oktatási Információs Stratégiai Kezdeményezéssel próbált és próbál a hagyományos tanítási módszerek mellé azoknál rugalmasabb és változatosabb programokat ajánlani, melyek révén az oktatási intézmények az alacsony népsűrűségű területeken is a kurzusok széles skáláját nyújtják diákjaiknak.
A játékvezetői csapat kilenc percet hosszabbított, de még a 100. percben is történt esemény. Az év legszemfülesebb gólját szerezhette volna meg Ghána, Diogo Costa kapus ugyanis nem vette észre, hogy mögötte van még egy ghánai játékos, és letette a labdát, de Inaki Williams elcsúszott, így kimaradt az óriási lehetőség. Mint arról beszámoltunk, Portugália 3–2 legyőzte Ghánát a katari labdarúgó-világbajnokság H-csoportjának második mérkőzésén. Az afrikai csapat játékosa, Osman Bukari a szépítő gólját Cristiano Ronaldo ikonikus gólörömével ünnepelte meg.
Tanulmányunk szempontjából kiemelendő, hogy e kiadványban büszkén jelentik: az iskolákban egyre emelkedik a nemzetközi szinten már eddig is kimagasló elektronikus táblák (whiteboard13) és számítógépek száma. Az előzőeknek, valamint a széles sávú és vezeték nélküli internet-hozzáférésnek köszönhetően az IKT az oktatási, tanulási folyamatok szerves részévé vált (1998 óta megduplázódott az IKT-ráfordítás összege). Az IKT révén a szülőkkel való kommunikáció is felgyorsult és könnyebbé vált. Az iskolák több mint 80 százalékának saját weboldala van. A jól felszerelt iskolák nemcsak a közösségi élet és a sporttevékenységek felé nyitottak, hanem a felnőttoktatás irányába is, számos középiskola a munka mellett tanulók számára is biztosít tanulási lehetőségeket. Mindemellett 2006 áprilisáig az eLearning Credits- (eLC) program keretében a brit kormány 330 millió fontot oszt meg az iskolák között. Minden államilag finanszírozott általános és középiskola, valamint a legtöbb bölcsőde számára biztosítják az eLC támogatást, melynek segítségével multimédiás segítséget nyújtanak a tanítási, tanulási folyamatokhoz.
A diák vagy valós időben, vagy az önmaga által választott időbeosztásban birkózik meg a tananyaggal. Az IKT révén azonban számos olyan eszköz (e-mail, chat, fórumok stb. ) áll a rendelkezésére, amely az azonnali (szinkrón) vagy késleltetett (aszinkrón) helyzetekben többet tud nyújtani, mint a hagyományos oktatás kommunikációs formái. Az általános és középiskolai távoktatásban részt vevők helyzete annyival könnyebb a felsőoktatásban vagy a felnőttképzésben részesülő diáktársaikénál, hogy az ő szintjükön az oktatási folyamat legtöbbször egy tutor, felügyelő tanár segítségével zajlik, aki a távtanár által készített óravázlat vagy saját tapasztalata alapján tud segítséget nyújtani a diákoknak.
A becsült nemzeti adatok azt mutatják, hogy a 2002/2003-as tanévben a diákok több mint egyharmada, 36 százaléka vett részt a távoktatásban (ez a közoktatási rendszer 15 040 iskolakörzete közül nagyjából 5500). A tantárgyankénti beiskolázási adatok azt mutatják, hogy 8200 diák általános iskolai, 11 700 számítástechnikai képzésben, 74 600 pedig társadalomismeret- és társadalomtudományi képzésben részesült. Az összes diák 23 százaléka társadalomismeretet és társadalomtudományt, 19 százalékuk angol nyelv és irodalmat, 15 százalékuk matematikát, 12 százalékuk természettudományt, 12 százalékuk idegen nyelvet és 14 százalékuk egyéb tárgyat tanult ebben a keretben.
(TV-T NÉZ>) Egyesült Államok Wales közvetítés 21 november 2022
Lásd még: Wikipédia, a 21. század Encyclopedia Britannicája, egy napról napra bővülő, frissülő óiráslexikon. Hasznos link: http://wikipedia. org/ A távoktatás és egyre inkább az IKT által támogatott távoktatás, az e-learning gazdaságossága, hozzáférhetősége és a nyitott tanulás nyújtotta flexibilis időbeosztás, tanulói autonómia, továbbá a távoktatás irányításának viszonylagos leegyszerűsödése, a különféle szabad szoftverek, a tartalomkezelő és tanulásszervező rendszerek4 alakíthatósága nagymértékben hozzájárult a terület térhódításához. A Nemzetközi Távoktatási Kurzuskereső – mely nagy valószínűséggel a tanfolyamoknak egyelőre csak töredékét dolgozta fel –131 országban a felső- és felnőttoktatás és a céges továbbképzések terén több mint 55 000 távoktatási, e-learninges vagy „vegyes” jellegű akkreditált és nem akkreditált képzést és tanfolyamot jegyez. 5 Természetesen nemcsak a felnőttképzés és a felsőoktatás folyamodik a távoktatás és modern változatainak alkalmazásához, hanem az általános és középiskolák is (az egyes országokra lebontott számadatokat a következő fejezetek tartalmazzák).
Közel száz általános iskola vesz részt például egy irodalomtanítási projektben, de ezen a szinten nincs olyan átfogó rendszer, mint a középiskolában vagy a felsőoktatásban. A harmadik és negyedik évfolyamon egyelőre próbajelleggel vezettek be francia, német és orosz távoktatási nyelvórákat is. A 1997-es finn Felső Középiskolai Távoktatási Program utódja az Iskolák Virtuális Oktatási Hálózata, amely a dolgozó felnőttek számára is lehetővé teszi középiskolai tanulmányaik befejezését. Szinte minden felső középiskola szervez távoktatást, a tanmenet személyre szabott, és a teljes körű távtanulás mellett a diáknak személyes konzultációra is lehetősége nyílik.
A finn oktatásügy célja a Nemzeti Virtuális Iskola Projekt15 felállítása, továbbá az IKT bevezetése, népszerűsítése volt a finn iskolákban. A száznál kevesebb létszámmal működő felső középiskolai oktatást nyújtó intézmények a finn közoktatási rendszer 450 iskolájának körülbelül a negyedét teszik ki. Ezek az iskolák az IKT-eszközök révén csatlakoznak a különböző távoktatási programokhoz.
Mint beszámoltunk róla, Portugália a Ghána ellen aratott 3–2-es győzelemmel kezdett csütörtök este a katari labdarúgó-világbajnokságon. Íme, néhány gyorsértékelés portugál oldalról! Romelu Lukaku újra edzésbe állt a belgáknál, de Roberto Martínez szövetségi kapitány szerint még nem áll készen arra, hogy végigjátssza a vasárnapi összecsapást a katari labdarúgó-világbajnokságon. A katari labdarúgó-vb-n, a 0–0-val záruló Dánia–Tunézia meccs egyik látványos jelenete volt, amikor a Ferencvárosban futballozó Aissa Laidouni gyakorlatilag berepülve szerelte az MU klasszisát, Christian Eriksent – mindössze a mérkőzés 53. másodpercében. A két fél reagált az esetre a Tipsbladetnek. Mint arról beszámoltunk, Portugália 3–2 legyőzte Ghánát a katari labdarúgó-világbajnokság H-csoportjának második mérkőzésén.
[[[élő tv<<<]]#] Egyesült Államok Wales élő 21 november 2022